Наприкінці березня — початку квітня 2019 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві були проведені перевірки комунальних підприємств — керуючих компаній з обслуговування житлового фонду Подільського та Солом’янського районів Києва.
Спілка власників житла України повідомляє. раніше аналогічні перевірки були проведені в Оболонському, Голосіївському, Дніпровському, Дарницькому та Деснянському районах Києва.
Так само, як і в попередніх випадках, проведеними перевірками були встановлені порушення нормативно-правових актів, нарахування плати за послугу без затвердженого тарифу, включення площ в тариф, які не входять в прибудинкову територію, а також неосвоєння коштів по складовій тарифу “поточний ремонт”.
На підставі зазначеного, комунальні підприємства було зобов’язано усунути порушення, у тому числі, шляхом здійснення споживачам перерахунку.
Подільський район
За результатами перевірки №1589478, проведеною Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою) у КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дарницького району м. Києва» було складено акт перевірки від 05.04.2019 № 1422-10.
Перевіркою встановлено:
- При нарахуванні споживачам плати за житлово-комунальні послуги з утримання будинків і споруд і прибудинкової території. в період з 01.07.2017 по 20.12.2018 застосовано тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які встановлені протиправним та скасованим Розпорядженням № 668 від 06 червня 2017 року, згідно рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 липня 2018 у справі № 826/8441/17.
- В період з 21.12.2018 по 31.03.2019 застосовано тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які не встановлені відповідним рішенням органу місцевого самоврядування.
- До складової розрахунку тарифу на послуги прибирання прибудинкової території включено площу, яку закріплено на праві повного господарського відання за КП «Шляхо-експлуатаційне управління но ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Подільського району» у м. Києві на підставі Наказу Головного управління з питань майна Київської міської державної адміністрації від 21.02.2002р. № 23 та прибудинкові території до яких застосований некоректний коефіцієнт приведення натуральної площі, а також надлишково збільшені площі прибудинкових територій.
- КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» в період з 01.04.2016 р. по 31.03.2019 р., порушено вимоги щодо формування тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, а саме за послугу з прибирання прибудинкової території, власникам квартир, мешканцям будинків Подільського району м. Києва.
- По складовій тарифу «Поточний ремонт конструктивних елементів внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення. теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження» за період 01.01.2016 – 31.06.2017 по 521 житловому будинку виявлено часткове неосвоєння коштів.
Таким чином, порушені вимоги:
- абз.6 п.2 «Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудннкових територій», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги»;
- п.7 «Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги»;
- п.3.1 розділу 3 «Норм часу та матеріально-технічних ресурсів, норми обслуговування для робітників при утриманні будинків, споруд і прибудннкових територій», затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25 грудня 2013 р. № 603;
- п.18 «Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», затвердженого Постановоіо Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги»;
- п.11 Розпорядження Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація «Про впорядкування надання послуг з утримання будників і споруд та прибудинкових територій в Києві» від 09.03.2011 р. № 307
- п.2 ч.1 ст.30 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»;
- ч.2 ст.12 Закону України «Про ціни та ціноутворення», за що передбачена відповідальність відповідно п.1 ч.1 ст.20 Закону України «Про ціни та ціноутворення», ч.1 ст.165-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Вказані дії є порушенням порядку встановлення і застосування цін (тарифів).
На підставі вищевикладеного, керуючись п.7 ч.1 ст.18 Закону України №5007-VI «Про ціни і ціноутворення», ч.8 ст.7 Закону України №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», приписом № 386 від 11 квітня 2019 року підприємству висунута вимога усунути виявлені порушення (у т.ч. провести перерахунок мешканцям житлових будинків), які зафіксовані в Акті перевірки від 05.04.2019 № 1422- Ю та виконати заходи відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про ціни та ціноутворення»:
- Щодо застосування в період з 01.07.2017 по 31.03.2019 тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які встановлені протиправним та скасованим Розпорядженням № 668 від 06 червня 2017 року, згідно з рішеннями Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 липня 2018, Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 грудня 2018 у справі № 826/8441/17, у термін до 12.08.2019 року.
- Щодо вартості послуги прибирання прибудинкової території, в яку включена площа, закріплена на праві повного господарського відання за КП «Шляхо-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Подільського району в м. Києві на підставі Наказу Головного управління з питань майна Київської міської державної адміністрації від 21.02.2002р. № 23 Київської міської державної адміністрації та прибудинкової території до яких застосований некоректний коефіцієнт приведення натуральної площі, а також надлишково збільшені площі прибудинкових територій, за період з 01.04.2016 по 31.03.2019 у термін до 13.05.2019 року.
- Щодо вартості послуги «Поточний ремонт конструктивних елементів внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження» за період 01.01.2016 – 31.06.2017 по 521 житловим будинкам виявлено не освоєння коштів, у повному обсязі, у термін до 13.05.2019 року.
Солом’янський район
Перевіркою №1589498, проведеною Держпродспоживслужбою у КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району м. Києва» було встановлено ті ж самі порушення, що й у Подільскому районі (наведені вище).
За результатами її проведення було складено акт перевірки від 05.04.2019 № 1423-10.
На зазначених підставах, керуючись п.7 ч.1 ст.18 Закону України №5007-VI «Про ціни і ціноутворення», ч.8 ст.7 Закону України №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», приписом № 385 від 11 квітня 2019 року підприємству висунута вимога усунути виявлені порушення (у т.ч. провести перерахунок мешканцям житлових будинків), які зафіксовані в Акті перевірки від 05.04.2019 № 1422- Ю та виконати заходи відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про ціни та ціноутворення»:
- Щодо застосування в період з 01.07.2017 по 31.03.2019 тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які встановлені протиправним та скасованим Розпорядженням № 668 від 06 червня 2017 року, згідно з рішеннями Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 липня 2018, Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 грудня 2018 у справі № 826/8441/17, у термін до 12.08.2019 року.
- Щодо вартості послуги прибирання прибудинкової території, в яку включена площа, закріплена на праві повного господарського відання за КП «Шляхо-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом’янського району в м. Києві на підставі Наказу Головного управління з питань майна Київської міської державної адміністрації від 21.02.2002р. № 23 Київської міської державної адміністрації та прибудинкової території до яких застосований некоректний коефіцієнт приведення натуральної площі, а також надлишково збільшені площі прибудинкових територій, за період з 01.04.2016 по 31.03.2019, у термін до 13.05.2019 року.
- Щодо вартості послуги «Поточний ремонт конструктивних елементів внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження» за період 01.01.2016 – 31.06.2017 по 949 житловим будинкам виявлено не освоєння коштів, у повному обсязі, у термін до 13.05.2019 року.
* * *
Зазначимо, що КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва», яке було перевірене раніше за інші, вирішило оскаржити зазначений припис у судовому порядку.
Для захисту законних прав та інтересів громадян у житлово-комунальній сфері, СВЖУ залучилася до даної справи у якості третьої особи, надавши на розгляд суду та сторін обґрунтовані пояснення та заперечення проти задоволення позовних вимог та скасування припису.
Крім цього, суд відмовив позивачу у вжитті заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії припису, зазначивши що пункти 2, 3 оскаржуваного припису №187 від 21 лютого 2019 року позивачем вже повинні бути виконані.
Немає коментарів:
Дописати коментар